FELANMÄLAN: 070-440 92 63
Expand search form

Om Brf Porten

Brf Porten ligger i Skogås i Huddinge kommun, och är en bostadsrättsförening med 254 stycken lägenheter. Husen är byggda i början av 1960-talet och har fungerat som bostadsrättsförening sedan 1967/68.

Föreningen är belägen på Skogås högsta punkt med en milsvid utsikt.
Man kan se in mot Stockholm, man ser Globen och man kan se ut över skog och även Drevviken kan man skymta. Skogås erbjuder både mysiga badplatser och naturområden med flera trevliga promenadstråk.

För kabel-TV och internet är föreningen ansluten till Comhem AB, och grundutbudet ingår i bostadsrättens månadsavgift.
Som boende i Brf Porten har du också tillgång till gemensam tvättstuga. Det finns fyra “normala” tvättstugor och en grovtvättstuga.

Det finns flera förskolor och skolor på promenadavstånd och även ett omtyckt gymnasium. Skogås centrum som ligger ca 600 m från föreningen erbjuder det mesta man kan önska sig till vardags, se deras hemsida för närmare information skogascentrum.se. För den som önskar att shoppa loss ordentligt finns flera stora köpcentrum på nära avstånd som är lätt att ta sig till antingen med bil eller kommunalt. Närmast ligger Länna köpcentrum, Port 73, Haninge centrum och Farsta centrum.

Med pendeltåg som går från Skogås Centrum tar det ca 20 minuter in till Stockholms central. I rusningstrafik går pendeltågen 4 gånger i timmen.

Karta

Visa större karta