FELANMÄLAN: 070-440 92 63
Expand search form
Medlemsinformation

Inför övergång från Arcada till Fastum 2022/2023

Frågor och Svar för medlemmar och hyresgäster
När kommer våra avgiftsavier?
Vi skickar avier månadsvis. De brukar anlända under andra halvan av månaden.
Gäller mitt gamla autogiro?
Nej, ert gamla autogiro är kopplat till föreningens konto hos Arcada. Ni kommer behöva söka autogiro på nytt.
Första möjliga dragning med autogiro kan ske i slutet av januari avseende februari månads avgift. Autogiro
söker ni på www.fastumdirekt.se
Jag har bara fått en avi, jag brukar få 3 samtidigt?
Det stämmer, vi skickar avier månadsvis istället för per kvartal. Under andra halvan av januari får ni avier för
februari.
Måste jag få avier på papper?
Nej, ni kan logga in på www.fastumdirekt.se för att välja aviseringssätt. Ni kan välja på brev, e-faktura, sms, epost och Kivra. Gör ni inget val kommer ni fortsatt få avierna på papper.
Jag har tappat bort min avi eller inte fått den!
Ingen fara! Du kan enkelt logga in på www.fastumdirekt.se för att hämta dina avier och se betalstatus på
Mina Sidor. Obs! Funktionen kommer finnas tillgänglig för er från 2023.
Varför är det ett annat bankgiro på avin än vanligt?
Hos Fastum får föreningen ett klientkonto med ett nytt bankgiro. Tidigare bankgiro kommer avslutas och kan
inte längre användas. Var därför noga att ange det bankgiro som står på avin så betalningen kommer
föreningen tillhanda.
Vart vänder jag mig om jag behöver hjälp?
Ni kan nå oss via vårt Service Center. Telefon 90 220 vardagar kl 8-16. Det går också bra att nå oss via
www.90220.se

You might be interested in …